Monday, August 24, 2009

Going Home

Last Sunday morning, I was in a mad rush to make it for prayer meeting.
Thank God for cabs, I thought to myself.

Me: Uncle, Commonwealth MRT station hor.
U: 好, Commonwealth 啊...

We both fell silent. Like always, I don't like to talk to strangers.
Then at a major junction…

U: 你去教堂啊?
Me: Uncle 你怎么知道?
U: 星期天这么早出门,不是去庙里拜拜就是去教堂 lor.
Me: 哦,是这样...
U: 以前我也有去教会的,小时候在那里长大。
Me: 那你为什么现在没有去了?
U: 哎呀,都一样啦,人不就是要在死后上天堂 lor. 你们 Christian 说上天堂,我们佛教就说去极乐世界,还不是一样?...

I don’t think Nirvana is a place that Buddhists believe they go to after they die.
We were around Queenstown at this point. Anyway, the uncle went on.

U: …你们讲信耶稣就上天堂嘛, 我们做好事就可以去极乐世界。
Me: 那么Uncle,你有把握去极乐世界吗?
U: 极乐世界 ah…很难到的 leh…
Me: 所以你没有把握啊?
U: 只可以尽力做啦...

The cab pulled into the taxi stand outside church.

Me: Uncle, 我很肯定地知道我以后会到哪里去。如果你想知道为什么我那么肯定 hor,我的教堂就在前面,你可以来。
U: Okay, okay 谢谢你 ah…

There's something cheerfully comforting when He turned my weakness (lateness) into an opportunity.

No comments: